پربازده ترین صندوق های سهامی ایران

زمان مطالعه: 3 دقیقه صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت چیست؟ صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت به نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری گفته می‌شود که بازدهی آنها نوسان زیادی نداشته و دارای نرخ سود قابل پیش‌بینی است. این صندوق‌ها معمولا به صندوق‌های بدون ریسک هم معروف هستند. صندوق درآمد ثابت مناسب چه کسانی است؟ صندوق‌های درآمد ثابت با ارائه راهکار مناسب ...

3 دقیقه
0 دیدگاه
سرآمد نوین
زمان مطالعه: 3 دقیقه

صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت چیست؟

صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت به نوعی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری گفته می‌شود که بازدهی آنها نوسان زیادی نداشته و دارای نرخ سود قابل پیش‌بینی است. این صندوق‌ها معمولا به صندوق‌های بدون ریسک هم معروف هستند.

پرسود ترین-صندوق های-سرمایه گذاری

صندوق درآمد ثابت مناسب چه کسانی است؟

صندوق‌های درآمد ثابت با ارائه راهکار مناسب ورود افراد غیرحرفه‌ای را به بازار سرمایه را تسهیل می‌کنند. از سوی دیگر این امکان را پدید می‌آورند که ضمن کسب بازدهی مناسب، ریسک سرمایه‌گذاری را نیز کاهش دهند. صندوق‌ های درآمد ثابت به دلیل اختصاص عمده دارایی‌ها به اوراق کم‌ریسک و با درآمد ثابت بهترین گزینه برای افرادی با ریسک‌پذیری پایین به شمار می‌روند. همچنین کسانی که به دنبال سود پایدار و مطمئن هستند، می‌توانند از صندوق‌های درآمد ثابت به عنوان بهترین گزینه سرمایه‌گذاری در بورس استفاده کنند. این نوع صندوق سرمایه گذاری به دلیل پرداخت سود بیشتر از بانک، بهترین جایگزین سپرده‌های بانکی محسوب می‌شود.

اگر به دنبال سرمایه‌گذاری با کمترین ریسک ممکن هستید، صندوق‌های درآمد ثابت بهترین انتخاب برای شماست. این صندوق‌ها عمده دارایی خود را به اوراق مشارکت، سپرده‌های بانکی و سایر اوراق با درآمد ثابت اختصاص می‌دهند و به همین دلیل ریسک حضور در بازار سرمایه را به حداقل می‌رسانند.

این صندوق‌ها مناسب افرادی است که ریسک‌پذیری پایینی داشتـه و خواهان سود قطعی هستند. خود صندوقهای درآمد ثابت به دو دسته با تقسیم سودماهانه و بدون تقسیم سود ماهانه تقسیم می‌شوند. صندوق های درآمد ثابت، غالبا سودی مطمئن و بیشتر از سپرده‌های بانکی برای سرمایه‌گذاران خود ایجاد می‌کنند.

بهترین صندوق درآمد ثابت برای سرمایه گذاری کدام است؟

بهترین صندوق درآمد ثابت را عموما از روی میزان سوددهی و ریسک آن تشخیص می‌دهند، اما این تمام ماجرا نیست؛ برای انتخاب بهترین صندوق درآمد ثابت برای سرمایه گذاری، باید مزایا و معایب هر صندوق را به‌خوبی بررسی کنید. همانطور که می‌دانید، صندوق‌های درامد ثابت جزء کم‌ریسک‌ترین صندوقهای سرمایه‌گذاری در بورس هستند که میزان سود معینی را در طول سال به سرمایه‌گذران ارائه می‌دهند. با این حال، نرخ سوددهی این صندوق‌ها از نوعی به نوع دیگر متغیر بود‌ه و تفاوت‌هایی نیز در مقصد سرمایه‌گذاری آنها وجود دارد.

بهترین جایگزین سپرده های بانکی

انواع صندوق های درآمد ثابت

صندوق‌های با درآمد ثابت از نظر تقسیم سود در دو نوع: با تقسیم سود و بدون تقسیم سود طبقه‌بندی می‌شوند.

  • صندوق درآمد ثابت با تقسیم سود

این صندوق‌ها به صورت ماهانه و در تاریخی مشخص سود حاصل از خرید واحدهای صندوق را به حساب سرمایه‌گذاران واریز می‌کنند. به عنوان مثال صندوق درآمد ثابت همای در اولین روز از هر ماه، سود سرمایه‌گذاران را پرداخت می‌کند.

  • صندوق درآمد ثابت بدون تقسیم سود

در این صندوق‌ها سود سرمایه‌گذار از تفاوت قیمت صدور و ابطال ایجاد می‌شود.

ویژگی بهترین صندوق‌های درآمد ثابت

اگر به دنبال دریافت سود نقدی هستید صندوق‌هایی را انتخاب کنید که تقسیم سود دوره‌ای دارند. در این حالت، مبلغ سود در دوره‌های مشخص شده (ماهانه، سه ماهه و…) به حساب‌تان واریز می‌شود. به این ترتیب، نیازی نیست برای دریافت سود، درگیر فرایند خرید و فروش واحدهای صندوق شوید.

مهمترین ویژگی‌های بهترین صندوق سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت شامل موارد زیر است:

مدیریت حرفه‌ای، ریسک پایین، سود ثابت و بالاتر از بانک، نقدشوندگی سریع، امکان سرمایه‌گذاری با مبالغ اندک وصرفه‌جویی در وقت و هزینه‌ها است.

کلام آخر

صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت مناسب سهامداران ریسک‌گریز هستند؛ کسانی که حفظ سرمایه اولیه را اولویت استراتژی مالی خود قرار داده‌اند. این صندوق‌ها بیشترین درصد دارایی خود را به اوراق با درآمد ثابت اختصاص می‌دهند و به این ترتیب، ریسک از بین رفتن سرمایه را به صفر می‌رسانند. ارائه سودی بیشتر از نرخ سود بانکی و ریسک پایین توسط صندوق‌های درآمد ثابت باعث شده تا این صندوق‌ها به جایگزینی مناسب برای سپرده‌های بانکی تبدیل شوند. سرمایه‌گذاران محترم می‌توانند با توجه به استراتژی معاملاتی خود بهترین صندوق را شناسایی و برای خرید واحدهای آن اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *